Search This Blog

Tuesday, April 12, 2011

BETULKAH PELAJAR AF9 KENA DERA???

HAI, kita jumpa lagi bersama Kak Eton. Macam mana? Semua peminat setia AF9 dah mula mengundi?
Kak Eton bukannya apa, saja nak ingatkan. Jangan suka mengundi saat-saat akhir takut nanti pelajar kesayangan 'korang' akan tersingkir. Masa itu, nak menangis keluar hingus pun dah tak berguna! Kali ini Kak Eton nak kongsi cerita mengenai 12 pelajar dalam rumah kaca itu. Beberapa hari lalu mereka dibawa keluar ke Lembah Pangsun, Selangor sebaik persembahan konsert pertama selesai. Pihak produksi bukannya saja nak dera atau seksa mereka sebaliknya ia dilakukan dengan tujuan menguji semangat kerja secara berkumpulan. Kita tengok nanti bagaimana rakaman aksi mereka kelak. Dalam usaha nak menguji mereka, Kak Eton dengar, ada antara pelajar ini yang tidak tahan 'daulat'. Mungkin juga mereka tak pernah mengikuti latihan di Pusat Latihan Khidmat Negara (PLKN) agaknya. Bukan itu saja, Kak Eton turut dengar cerita panas ada segelintir pelajar yang dah cemburu dengan kawan-kawan mereka kerana berjaya membuat cabaran dengan baik. Agak-agaknya siapalah mereka tu? Waktu sama Kak Eton sendiri cemburu bila pelajar AF9 zaman sekarang lebih mewah berbanding dengan yang dulu. Setiap minggu ada saja mereka dihadiahkan dengan pelbagai hadiah menarik. Penat Kak Eton bergosip, habuk pun tarak. Sebaliknya pelajar AF9 baru-baru ini terima hadiah hebat, iPad. Seronok sakanlah dia orang. Haa jangan pandai-pandai nak cuba tengok Internet dan masuk laman sosial. Semua kan dah kena kuarantin! Amboi bertuahnya si kacak Afif tu apabila berpeluang menyaksikan konsert Justin Bieber yang akan berlangsung pada 20 April nanti. Nak tahu dia bawa siapa ke konsert itu nanti? Tengoklah Diari AF9 nanti. Alamatnya selepas ini timbullah gosip percintaan antara mereka.

Dalam diam rupanya si Azri tu pandai bermain gamelan. Baguslah sekurang-kurangnya ada juga bekalan ilmu apabila bergelar penyanyi nanti. Si Eka pula dikatakan bekas penari gelek. Wah gituuuuu. Hai, seronoknya Kak Eton dengar ibunya si Nera sanggup turun dari Sabah untuk menjenguk anaknya di rumah kaca. Sayangnya dia hanya dapat melihat dari jauh dan tidak dibenarkan berjumpa. Kesiannya...
Itulah antara cerita dalaman yang Kak Eton dengar. Kita jumpa lagi Sabtu ini. Apapun Kak Eton sedih Laika kena buang dari AF9. Sabarlah dik, dugaan.

No comments: